BIO na Instagramie
co to jest i jak je napisać?
Wśród treści na Instagramie, zwłaszcza tych publikowanych przez blogerki, influencerki czy osoby publiczne, często możemy spotkać się z enigmatyczną informacją "link w BIO". I choć na temat Instagrama powiedziano już wiele, a każdego dnia powstają dedykowane mu szkolenia, webinary czy ebooki, w komentarzach pod tego typu komunikatami niejednokrotnie znaleźć można pytanie: a co to właściwie jest to "BIO" i gdzie go szukać? Ponieważ jest to jeden z elementów, które jako pierwsze wyświetlają się na profilu, warto zadbać, by zaciekawił odbiorcę, zatrzymał jego uwagę i sprawił, że potencjalny obserwator zostanie z nami na dłużej.
BIO to nic innego, jak krótki tekst, który wyświetla się na instagramowym profilu zaraz pod nazwą użytkownika. Jako że mamy w tym miejscu do dyspozycji 150 znaków, warto wykorzystać je na rzeczowe i konkretne wyjaśnienie, kim jesteśmy, czym się zajmujemy i co warto wiedzieć o nas, naszej marce czy działalności. Tych kilkanaście słów to takie pierwsze wrażenie, które może zaważyć na tym, czy ktoś zainteresuje się naszym profilem i zechce kliknąć przycisk "Obserwuj". Przedstawmy tutaj swoje mocne strony, pokażmy, co można na naszym koncie znaleźć i czego się po nim spodziewać. Jest to też dobre miejsce do udzielania odpowiedzi na często pojawiające się pytania. Jesteś makijażystką i dojeżdżasz do klienta? Aby zaoszczędzić czas swój i zainteresowanej osoby, dodaj w BIO informację, że możesz zabrać swoje pędzle i brązery w każdy zakątek województwa.
Bardzo ważne, by w życiorysie znalazła się Twoja miejscowość. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku lokalnych biznesów, ale także influencerów, których potencjalnie zainteresowane współpracą firmy będą szukać właśnie na podstawie miejsca zamieszkania. W BIO można podlinkować także swoje inne projekty. Prowadzisz stacjonarnie cukiernię, a oprócz tego kanał na YouTube, na którym dzielisz się autorskimi przepisami na torty? W opisie na obu profilach umieść odnośnik do swojej drugiej działalności - zwiększych zasięgi i dasz się odbiorcom lepiej poznać. Możesz także użyć emotikon, które zobrazują, czym się zajmujesz lub zastąpią okreslone sformułowania. Ponieważ ilość znaków jest tutaj mocno ograniczona, zwrot "skontaktuj się ze mną pod numerem", zastąp ikonką słuchawki telefonicznej.
Nawet jeśli posiadasz konto firmowe i na Twoim profilu widnieje aktywny przycisk "Wyślij e-mail", warto oprócz tego umieścić jeszcze adres mailowy w BIO. Jego brak w opisie profilu stanowi utrudnienie dla klientów czy agencji szukających kontaktu z influencerem. Często jest bowiem tak, że pracownicy agencji wyszukują osoby do współpracy na komputerze, a nie za poprzez aplikację zainstalowaną na telefonie. Wchodząc na instagramowy profil z wyszukiwarki w komputerze, nie widzimy opcji "Wyślij e-mail", pojawia się więc trudność w skontaktowaniu się z właścicielem profilu.
W BIO możemy też użyć hashtagów. Jest to szczególnie polecane dla marek, których klienci chętnie tagują dany profil pod swoimi zdjęciami czy w relacjach. Aby zachęcić do oznaczania Twojego konta, umieść w opisie informację, jakiego hasztatu mogą użyć, byś z łatwością odnalazł posty, w których o Tobie wspomnieli.
Jedną z ważniejszych informacji, które możemy w tym miejscu zawrzeć, jest link odsyłający w dowolnie wskazane przez nas miejsce. Może być to Twój najnowszy film na YouTube, darmowy ebook do pobrania (na wstępnie zyskasz w oczach obserwatora, jeśli ofiarujesz mu bezpłatnie wartościową wiedzę) czy aktualny wpis na blogu. Jest to opcja przydatna zwłaszcza dla kont, które obserwuje mniej niż 10 tysięcy użytkowników i nie mają aktywnej funkcji "Swipe Up" w relacji. Pamiętaj, by w ostatniej linijce BIO umieścić w zmiankę o tym, czego można się spodziewać, klikając w podany niżej link. Ponieważ podlinkować można tylko jedną stronę, dobrze jest na bieżąco aktualizować tę sekcję, zamieszczając w niej adres strony, na której odwiedzinach najbardziej nam w danym momencie zależy. Od teraz Ty również możesz z dumą komunikować swoim odbiorcom, że link znajdą w BIO!