Redakcja kreatywna Grafy i Litery
Uprzejmie informujemy o zmianie polityki prywatności zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Polityka prywatności:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest firma Redakcja kreatywna Grafy i litery Martyna Maj z siedzibą w Szczecinie, ul. Wacława Felczaka 4/5 / 13, kod pocztowy 71-417, adres e-mail: redakcja@grafyilitery.pl, tel. +48 663-340-360

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO i w celu marketingowym Administrator powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej grafyilitery.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Mam wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Mam prawo zażądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych. Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w firmie Redakcja kreatywna Grafy i litery Martyna Maj z siedzibą w Szczecinie, to: adres korespondencyjny ul. Wacława Felczaka 4/5 / 13, 71-417, Szczecin, adres e-mail:redakcja@grafyilitery.pl, tel. +48 663-340-360, formularz kontaktowy dostępny na stronie grafyilitery.pl, infolinia +48 663-340-360.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej


Prawa użytkownika strony internetowej:

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.


Polityka cookies:

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies i podobnych technologii w celach technicznych, reklamowych, statystycznych oraz by dostosować Serwis do indywidualnych potrzeb Użytkowników.

Można je podzielić na cookies niezbędne, czyli takie, bez których Serwis nie może funkcjonować poprawnie, cookies dotyczące personalizacji, potrzebne, by zapisać ustawienia i preferencje Użytkowników, oraz cookies dotyczące optymalizacji reklam, które zbierają informacje na temat reklam wyświetlanych Użytkownikowi oraz mogą służyć do tworzenia Twojego profilu.

W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące wszystkich powyższych plików cookies.

Możesz przejść do korzystania z Serwisu wybierając "Akceptuję"

  • Start
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • szybka wycena
  • grafy i literyJak zorganizować konkurs na Facebooku

    zgodnie z prawem i regulaminem serwisu?

    Wyobraźmy sobie sytuacje, w której od jakiegoś już czasu prowadzisz fanpage. Fanów przybywa bardzo powoli i zdecydowanie nie są to ilości, które mogłyby Cię satysfakcjonować. Podejmujesz więc szybką decyzję „zorganizuję konkurs!” – i natychmiast przechodzisz do jego realizacji.  Nie zastanawiasz się szczególnie nad formą, w jakiej mógłby przebiegać, przecież to nie może być nic trudnego. Oczywistym jest dla Ciebie, że zabawa będzie polegała na polubieniu i udostępnieniu postu konkursowego oraz oznaczeniu w nim jak największej ilości znajomych, a o wyborze zwycięzcy rozstrzygnie losowanie. Na pewno doskonale kojarzysz taką formułę, bo na Twojej tablicy przynajmniej raz dziennie przewija się post udostępniony przez któregoś z przyjaciół, który właśnie bierze udział w zawziętej grze o voucher do restauracji, poduszkę, bilety do kina albo kubek z logo lokalnej firmy. Stwierdzasz, że skoro wszyscy organizują takie konkursy, to i Ty możesz, ale czy zdajesz sobie sprawę, że tym samym nie tylko łamiesz regulamin Facebooka, ale postępujesz niezgodnie z prawem?

    Zacznijmy jednak od początku, czyli powodu, dla którego w ogóle chcesz zorganizować konkurs. Pozyskanie nowych fanów, docenienie tych najwierniejszych, zwiększenie zaangażowania na stronie, a może wzrost rozpoznawalności Twojej marki? Bez względu na motywację, zastanów się, do kogo skierowana ma być zabawa. I niech bynajmniej nie będą to przypadkowe osoby, które po otrzymaniu nagrody nie będą nawet pamiętać nazwy Twojej firmy i które nie mają pojęcia o produktach czy usługach, jakie oferujesz. Czy wiesz, że w Internecie istnieje pokaźna grupa tak zwanych „konkursowiczów”, którzy nie zajmują się niczym innym niż braniem udziału we wszelkiego rodzaju zabawach? Systematycznie śledzą informacje o nowych konkursach, w odpowiedziach wklejają zwykle te same rymowanki i wszystko im jedno, jaka jest nagroda. Suplement diety, ubranko dla dziecka czy książka – to bez znaczenia, bo wygrywanie to ich sposób na życie. Zastanów się, czy zależy Ci na takich fanach: którzy oczywiście polubią stronę, jeśli tego się od nich wymaga, ale następnego dnia zapomną o Twojej marce i zajmą się zdobywaniem prezentów gdzie indziej. Ustalając cel konkursu pomyśl o nagrodzeniu osób, którym na Twojej firmie faktycznie zależy lub na dotarciu do nowych, które rzeczywiście mogą stać się z nią związane.

     

    Kiedy wiesz już, do kogo skierowany będzie konkurs, musisz przemyśleć jego formułę: na czym ma polegać, ile trwać, kto może wziąć w nim udział, jaką przewidujesz nagrodę. Stwórz regulamin, w którym zawrzesz najważniejsze informacje, między innymi:

    • dane dotyczące organizatora,
    • wymagania i warunki uczestnictwa,
    • informacja o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu,
    • zasady (na czym polega zadanie konkursowe, jaka jest nagroda, ile osób ją otrzyma),
    • kiedy i w jakiej formie wyłoniony zostanie zwycięzca.

    Co bardzo istotne, Facebook wymaga uwzględnienia w regulaminie zapisu o tym, że serwis zwolniony jest z odpowiedzialności, a promocja w żaden sposób nie jest przez niego sponsorowana, popierana ani przeprowadzana. Dodatkowo, zgodnie z zasadami Facebooka, do przeprowadzenia konkursu nie można wykorzystywać prywatnych osi czasu ani połączeń ze znajomymi – niedozwolone jest więc stosowanie rozwiązań typu „udostępnij na swoim profilu” czy „oznacz znajomego”. Niezastosowanie się do tych zasad może poskutkować usunięciem postu, ale też nawet zablokowaniem strony. Szczegółowe zasady dotyczące organizacji promocji na Facebooku można znaleźć tutaj.

    Nieprzestrzeganie regulaminu Facebooka w najgorszym wypadku doprowadzi do usunięcia fanpage’a. Obecnie nie ma też żadnej oficjalnej drogi do zgłaszania niezgodnych z zasadami konkursów, wielu jego organizatorów pozostaje więc bezkarnych. Oprócz oficjalnych zasad serwisu mamy jednak jeszcze polskie prawo, które również notorycznie jest łamane przez osoby nieświadome przepisów. Mowa o konkursach, których zwycięzca wyłaniany jest poprzez losowanie. W Polsce, zgodnie z art. 113 Ustawy o grach hazardowych, żeby prżeprowadzić loterię należy wystąpić do właściwej izby celnej z wnioskiem o zezwolenie na jej zorganizowanie. Taki wniosek podlega opłacie, a niezastosowanie się do przepisów jest złamaniem prawa i podlega karze. Brzmi poważnie i choć w większości przypadków izby celne nie monitorują działań na Facebooku, lepiej nie ryzykować.

    Ponieważ organizatorzy konkursów, idąc na łatwiznę, nie wymyślają zasad konkursów, które mogłyby wymagać od ich uczestników kreatywności, mają kłopot z wyborem zwycięzcy – i koło się zamyka. Jak bowiem sprawiedliwie wytypować jedną osobę spośród kilkudziesięciu, które zgodnie z regulaminem udostępniły post i oznaczyły dwóch znajomych? Ponieważ nie można stwierdzić, że ktoś zrobił to lepiej lub ładniej, zwycięzca wyłaniany jest drogą losowania i w ten sposób organizator takiego konkursu występuje przeciwko regułom Facebooka i prawu polskiemu. Jak więc zorganizować pomysłowy, angażujący i zgodny z zasadami konkurs? Przede wszystkim wymyśl ciekawe zasady! Zastanów się też, w jaki sposób możesz skorzystać na konkursowych odpowiedziach. To doskonała okazja, żeby poznać preferencje swoich klientów. Być może wprowadzasz właśnie na rynek nowy produkt i zastanawiasz się, jak go nazwać? Chcesz dowiedzieć się, które danie z Twojego menu cieszy się największym powodzeniem wśród internetowych fanów i dlaczego? A może potrzebujesz nowego hasła reklamowego dla marki? Stwórz zadanie, które będzie wymagało od uczestników konkursu kreatywności, ale też przybliży im Twoją firmę, zmusi do zdobycia informacji na jej temat i pozwoli Ci poznać klientów. Staraj się jednak nie komplikować zasad, nie wymagaj też zbyt wiele - jeśli nagroda jest niewielka, wymagane od uczestników zadanie powinno być do niej proporcjonalne. Określ, że w konkursie zwycięży osoba, której odpowiedź uznasz za najbardziej kreatywną, pomysłową czy najzabawniejszą. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie tylko zaprosisz fanów do angażującej zabawy, poznasz ich upodobania i zyskasz szansę nagrodzenia naprawdę pomysłowych uczestników, ale przede wszystkim zdobędziesz pewność, że zorganizowany przez Ciebie konkurs nie poskutkuje skasowaniem Twojego fanpage'a lub sankcjami prawnymi.